Inditex lanceert virtuele paskamer voor Spaans schoenenmerk

Massimo Dutti, dochterbedrijf van het Spaanse modeconcern Inditex, heeft een virtuele paskamer gelanceerd. Met de zogeheten ‘Shoes Experience’ kunnen klanten de schoenen van het merk digitaal aanpassen. Dat melden diverse Spaanse media.

De functie is toegevoegd aan de reeds bestaande app van Massimo Dutti en werkt met augmented reality. Klanten kunnen verschillende schoenen uit de dames- en herencollectie in de juiste maat selecteren en aan hun winkelmandje toevoegen, waar ze de nieuwe functie vinden. Als ze de Shoes Experience aanklikken en vervolgens hun telefoon op hun voeten richten, worden de schoenen daarop in 3D ‘geprojecteerd’. 

Volgens Massimo Dutti heeft de lancering van Shoes Experience deels te maken met de coronacrisis, waardoor de verschuiving naar online nog sneller plaatsvindt. In het eerste halfjaar van 2020 groeiden de onlineverkopen van Inditex, naast Massimo Dutti ook het moederbedrijf van onder meer Zara, met 74 procent.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!