Het beste van RetailTrends: week 7

Het beste van RetailTrends: week 7

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom familiebedrijf Deen na bijna 90 jaar wordt verkocht
Het doek valt voor supermarktketen Deen. Na bijna negentig jaar verdwijnt de retailer uit het straatbeeld en komen de tachtig winkels in handen van Albert Heijn, Vomar en DekaMarkt. “Investeren in e-commerce paste niet in onze filosofie”, zegt algemeen directeur Leendert van Eck.

Gamma: 'Hornbach is onze grootste concurrent'
Via een carrière in de tabak (British American Tobacco), de drank (Bacardi), een paar jaar in de retail (Praxis en Pets Place/Boerenbond) en een tijd als zelfstandig ondernemer is Cora Kleinhout sinds 2019 formuledirecteur bij Gamma. “Net zoals je niet hoeft te roken om in de tabak te werken, hoef je ook geen klusser te zijn om bij een doe-het-zelfketen aan de slag te gaan”, vertelt ze in de RetailTrends-podcast. Vijf inzichten.

Vinted-topman: 'We maken geen winst en dat is een keuze'
Tweedehandskleding is 'hot' en dat merken ze bij Vinted. Het Litouwse platform groeit hard, de waarde wordt geschat op meer dan een miljard euro. Hoe vergaat het Vinted in coronatijd? We vroegen het aan de Nederlandse ceo Thomas Plantenga (37).

Podcast: Retaillessen van Tjeerd Jegen (HEMA)
Tjeerd Jegen (49) is nu zes jaar ceo van HEMA. In de loop van dit jaar zal Jegen worden opgevolgd door Saskia Egas Reparaz. Luister in de RetailTrends-podcast naar zijn heldere kijk op retailing en de vele retaillessen die hij daarin heeft geleerd.

Waarom strategisch voorraadbeheer nu relevant is
COVID-19 heeft voor vergaande beperkingen van de fysieke winkelomgeving gezorgd. Voor veel retailers is de webshop dan ook definitief het leidende verkoopkanaal geworden. De consument wil kunnen beslissen over het moment en de plaats van aankoop en bestelde items moeten bovendien snel bezorgd of afgehaald kunnen worden. Het maakt productbeschikbaarheid belangrijker dan ooit en strategisch voorraadbeheer van vitaal belang. Een blog van Bruno Bakker, global business development manager bij Nedap Retail.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!