Appdate: Stuur je boodschappenlijstje naar de bakker

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Haagse ondernemers, HEMA en Adidas.

DeWinkelApp.nl
Niet meer in de rij voor de bakker, de slager of de groenteboer. Maar stuur je boodschappenlijstje via de app naar je lokale winkel. Dat is het idee achter DeWinkelApp.nl, een initiatief van Haagse ondernemers. De communicatie met de aangesloten winkeliers verloopt via een chatbox, waarin de klant de gewenste levensmiddelen kan zetten. Het lijstje inspreken kan ook. Betalen kan via een Tikkie of bij de afhaalbalie met pin. De winkelier heeft een bestelnummer doorgegeven en de tijd waarop de tas met boodschappen klaar staat.

HEMA
HEMA heeft zijn app compleet vernieuwd. In de vorige versie stond het sparen van punten centraal. De vernieuwde app is er vooral op gericht de online shopervaring te optimaliseren. "Na feedback van...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Haagse ondernemers, HEMA en Adidas.

DeWinkelApp.nl
Niet meer in de rij voor de bakker, de slager of de groenteboer. Maar stuur je boodschappenlijstje via de app naar je lokale winkel. Dat is het idee achter DeWinkelApp.nl, een initiatief van Haagse ondernemers. De communicatie met de aangesloten winkeliers verloopt via een chatbox, waarin de klant de gewenste levensmiddelen kan zetten. Het lijstje inspreken kan ook. Betalen kan via een Tikkie of bij de afhaalbalie met pin. De winkelier heeft een bestelnummer doorgegeven en de tijd waarop de tas met boodschappen klaar staat.

HEMA
HEMA heeft zijn app compleet vernieuwd. In de vorige versie stond het sparen van punten centraal. De vernieuwde app is er vooral op gericht de online shopervaring te optimaliseren. "Na feedback van klanten is de app uitgebreid met nieuwe functionaliteiten, zoals een favorietenlijst en een sterk vereenvoudigde zoekfunctie." De camera kan worden gebruikt om producten te scannen en opnieuwe te bestellen via de app. Dit kan zowel thuis als in de winkel. De digitale klantenkaart van HEMA is ook offline beschikbaar als de klant bij de kassa staat en onverhoopt geen verbinding heeft.

Adidas
Terug van weggeweest: de app Confirmed van Adidas. Klanten kunnen via de app exclusieve sneakerreleases van het sportmerk kopen. Ook vertelt de app het verhaal achter de schoen, via artikelen en video's. Hoe kwam het bijvoorbeeld tot samenwerking met Jonah Hill, Ninja en Sean Wotherspoon? Adidas investeerde in mechanismen die automatische bots tegengaan en biedt daardoor naar eigen zeggen een snelle, eerlijke en veilige manier om toegang te krijgen tot nieuwe producten.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€ 10,- voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;
✅ het RetailTrends-magazine (print + online);
✅ korting op RetailTrends-events.

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!