Na een aantal jaren van rode cijfers is Wehkamp bottom line weer winstgevend. Dat zegt ceo Graham Harris in het aprilnummer van RetailTrends.

Het verlies van Wehkamp liep vorig boekjaar al terug, maar bedroeg nog altijd 17,8 miljoen euro. Dat kwam vooral door de kredietdienst, zegt Harris. “De winstgevendheid aan de retailkant hebben we al enorm verbeterd in het eerste jaar. Dit jaar zetten we dat door, terwijl de resultaten van onze kredietdienst verder teruglopen.” Omdat de kredietdienst ten opzichte van e-commerce een steeds kleiner deel van de omzet uitmaakt, rekent de ceo erop bij de volgende jaarcijfers weer zwarte cijfers te kunnen presenteren.

De afgelopen maanden heeft Wehkamp verder meer nieuwe klanten toegevoegd dan ooit en veel ‘slapende klanten’ opnieuw geactiveerd, zegt Harris. “Al twee jaar hebben we nu een trend van omzetgroei, margegroei en kostenreductie.”

Graham Harris gaat in het aprilnummer van RetailTrends in op de omslag die hij in gang moest zetten bij Wehkamp en op de concurrentie met de platformspelers. “Bang voor Amazon? Niet echt.” Klik hier om het interview digitaal te lezen. Nog geen member, kijk dan hier.