Albert Heijn haalt eerste gratis plastic zakjes voor groente en fruit weg

Albert Heijn haalt eerste gratis plastic zakjes voor groente en fruit weg

Albert Heijn begint deze maandag met het weghalen van gratis plastic zakjes voor groente en fruit. Het gaat om twintig winkels, meldt de supermarktketen aan NU.nl.

Albert Heijn kondigde een maand geleden aan dat eind dit jaar de zakjes uit alle bijna duizend winkels zijn verdwenen. De marktleider stapt over op duurzame verszakjes. Die zijn wasbaar en gaan tientallen keren mee.

De andere supermarktketens hebben minder haast, blijkt uit een rondgang van de nieuwssite. Aldi gaat de plastic zakjes vervangen door 'bio based-exemplaren', die niet langer gratis zijn. De verandering gaat geleidelijk in. "We maken eerst de voorraad van de oude plastic zakjes op", zegt een woordvoerder.

Plus en Jumbo bieden alternatieven aan, maar gaan nog niet over tot het weren van plastic zakjes. Dat geldt ook voor Lidl, dat sinds 2018 al nylon tasjes heeft waarvoor moet worden betaald. De discounter zegt het gebruik van de plastic tasjes wel te ontmoedigen.

Reacties 5


Joost Kriek 26 apr, 10:06

Gewoon een kostenbesparing met de hoop dat mensen zo’n betaald tasje meenemen die er nu liggen. Als AH daadwerkelijk tegen plastic was kunnen ze nog wel een paar honderd artikelen anders gaan verpakken.


Hugo de Boer 26 apr, 10:20

Het is weer een stap in de goede richting. Overigens zijn de herbruikbare tasjes tijdelijk gratis, dus geenszins enkel een besparingsactie.


Marian B 26 apr, 18:43

Ik ga echt niet steeds een netje kopen want die vergeet je weer mee te nemen dan maar losse appels op de band dat zullen de caissières leuk vinden.


Hugo de Boer 26 apr, 20:22

Marian,

Als je het vooral jezelf lastig wilt maken (en een klein beetje de cassière) kan dat. De gemakkelijkere oplossing is echter simpelweg het netje weer terug in de boodschappentas doen bij het uitpakken van de boodschappen. Dan heb je hem altijd bij je.


Piet de Haan 28 apr, 18:19

Dan maar naar de Jumbo. Die zijn toch wat realistischer.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!