Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van TikTok, Wacoal en Google Pay.
Wacoal
Het zoeken en vinden van een passende bh kan een flink karwei zijn. Lingeriemerk Wacoal wil die zoektocht vergemakkelijken en komt daarom met de mybraFit-app. Door gebruik te maken van artificial intelligence, het insturen van een foto van je lichaam en het beantwoorden van enkele vragen kan de app de juiste bh-maat achterhalen. Vervolgens ontvang je een mailtje met meer informatie over je maat en enkele Wacoal-bh's die daarbij passen. Het merk benadrukt dat de app in een veilige omgeving gebouwd is en foto's niet in de app opgeslagen worden.
TikTok
De video-app TikTok...
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van TikTok, Wacoal en Google Pay.
Wacoal
Het zoeken en vinden van een passende bh kan een flink karwei zijn. Lingeriemerk Wacoal wil die zoektocht vergemakkelijken en komt daarom met de mybraFit-app. Door gebruik te maken van artificial intelligence, het insturen van een foto van je lichaam en het beantwoorden van enkele vragen kan de app de juiste bh-maat achterhalen. Vervolgens ontvang je een mailtje met meer informatie over je maat en enkele Wacoal-bh's die daarbij passen. Het merk benadrukt dat de app in een veilige omgeving gebouwd is en foto's niet in de app opgeslagen worden.
TikTok
De video-app TikTok is met diverse Europese merken gestart met het testen van in-appverkopen. Dat houdt in dat retailers die actief zijn op TikTok hun producten direct aan de gebruikers van de video-app kunnen verkopen. Onder meer het Britse streetwearlabel Hype is hiermee gestart. Op die manier moet het mogelijk worden voor retailers en merken om via TikTok in direct contact met hun klanten te komen en bestellingen te ontvangen. De test loopt bij een select aantal TikTokkers, het is nog onduidelijk wanneer deze functie verder uitgerold wordt.
Google Pay
Vanaf deze woensdag is het mogelijk voor klanten van ABN Amro om via Google Pay af te rekenen. Daarmee is ABN Amro de eerste grote Nederlandse bank die de betaaldienst van Google ondersteunt. Klanten kunnen met Google Pay contactloos betalen via hun smartphone. Daarvoor rekent de bank geen extra kosten. Eerder ondersteunden de drie kleine Nederlandse banken Bunq, N26 en Revolut de betaaldienst al.