ID Factory en NOBEARS zetten samen in op retailbranche

ID Factory sluit zich aan bij NOBEARS, de twee bedrijven slaan de handen ineen en vormen een nieuw krachtig collectief van meer dan 80 specialisten die zich richten op strategie, concept, design, development en marketing voor uiteenlopende (inter)nationale retailmerken zoals De Mandemakers Groep, Intratuin, Coop en Bakker Bart. Volgens beide bedrijven een mooie stap om de veranderende vraag vanuit klanten en markten nog beter te bedienen.

Prijswinnend collectief
Afgelopen donderdag 8 Juli werd de laatste handtekening gezet en is de deal officieel beklonken. Deze samensmelting is een nieuwe stap in het bouwen van een sterke bureaugroep die expertises op de belangrijkste (digital) vakgebieden samenvoegt. Een stevige basis voor de verdere groeiambities van beide bedrijven waarmee direct een sterke digital retail propositie ontstaat. Zowel NOBEARS als ID Factory oogsten het afgelopen jaar lof binnen de branche. Zo werd NOBEARS onlangs door het Erasmus Centre for Entrepreneurship en NLGroeit uitgeroepen tot één van de snelst groeiende scale-ups van het land. ID Factory behaalde op zijn beurt top noteringen in de Fonk100 en Emerce100. Met de nieuwe uitbreiding zijn vestigingen te vinden in Heusden, Tilburg, Utrecht, Waalwijk en Eindhoven.

Samen bouwen aan sterke bureaugroep
Dustin Karelse van NOBEARS: “We zijn enorm trots op deze deal, niet alleen omdat deze strategisch klopt, maar ook omdat wij deze stap volledig zelfstandig konden nemen. Het verschil is ook dat wij graag met ondernemers en retailers willen doorbouwen en hen betrekken in de verder te maken groei. De toevoeging in expertise, cultuur en vooral de ondernemersambitie moet hierbij matchen.
Samen bouwen we aan een succesvolle bureaugroep die elkaar als een familie versterkt. We zetten onze klanten voorop en kijken naar waardevolle expertise uitbreiding die onze klant verder helpt in het behalen van digitaal succes.”

Vanuit gedeelde ambitie naar schaalvergroting
ID Factory is al jaren een gevestigde naam in de digital marketing wereld. Het bureau biedt een breed scala aan expertises waarbij data, performance en creativiteit hand in hand gaan. Zo bieden zij slimme oplossingen voor gepersonaliseerde customer journeys, marketing automation, CDP’s, data driven performance campagnes, retentievraagstukken en social media marketing. Daarnaast focust de creatieve tak zich op het bouwen van merken, conceptontwikkeling en creatie in de breedste zin van het woord. Met de samensmelting ontstaat een sterk collectief met gezamenlijke slagkracht.

Remy Vermeulen van ID Factory: “Met ons bedrijf zocht ik naar schaalgrootte. We realiseren prachtige marketing campagnes, beheren de digitale customer journey voor onze klanten van A tot Z en hebben eigen webdevelopers in huis. De behoefte aan schaalgrootte werd echter steeds groter. Ik heb best een poosje uitgekeken naar een manier en de vorm om dit in te vullen. Na de eerste gesprekken met NOBEARS was er al snel een klik, ook in cultuur en de no-nonsens benadering. Dat samen met de ambities, wederzijdse behoefte aan expertise en de mogelijkheid om mij als partner aan te sluiten in NOBEARS Group gaven voor mij de doorslag. Samen in een groter geheel meebouwen.”

Over NOBEARS
NOBEARS gebruikt de kracht van creativiteit en technologie om digitale concepten te bouwen en customer journeys opnieuw uit te vinden. Met een sterk ondernemende mindset bedenken en/ of transformeren we digitale strategieën. Wij ontwerpen het concept, realiseren de techniek en vervullen de marketing met groeiend succes als doel. NOBEARS is een ISO 27001 gecertificeerd bureau met ruim 50 professionals en werkt voor klanten als Intratuin, Van Mossel Automotive Groep, MOOOI, Jumpsquare, Keuken Concurrent, Jumbo Golf & Hockey. Het bedrijf is gevestigd in Heusden, Tilburg en Utrecht.

Over ID Factory
ID Factory brengt merken en mensen in beweging. Met een persoonlijke en gedurfde aanpak bouwen we merken, laten we bedrijven groeien met de juiste digitale strategie en creëren we campagnes, concepten en creatie met impact. Zo brengen we verhalen, creativiteit, technologie en data samen om mensen te raken en activeren. Of het nu gaat om een sterke merkpositionering, performance driven campagnes of doelgerichte website. ID Factory werkt met ruim 30 professionals voor klanten als Bakker Bart, Coop, Nierstichting, Hypotheek.nl en Zorgwerk. Het bedrijf is gevestigd in Waalwijk en Eindhoven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Meest gelezen


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!