Tony's Chocolonely zet punt achter kortstondige samenwerking met BrewDog

Tony’s Chocoloney stopt de samenwerking met bierbrouwerij BrewDog na amper een maand. De reden hiervoor is kritiek vanuit oud-medewerkers over ‘seksisme’ en de ‘angstcultuur’ binnen de Schotse bierbrouwer. 

Een dag na de presentatie van Tony’s Hopolonely, het biertje dat de twee bedrijven samen op de markt brachten, schreven meer dan honderd oud-werknemers van de brouwerij een open brief over hun slechte ervaringen bij het bedrijf. Zo zou er sprake van zijn ‘seksisme en vrouwonvriendelijkheid’ en worden juniormedewerkers ‘sinds dag één geconfronteerd met een giftige houding’.

Voor het chocolademerk aanleiding om de samenwerking aan banden te leggen. “Dit past zo niet bij onze normen en waarden. We zijn erg geschrokken, want we hadden juist een positieve indruk van het bedrijf”, zegt marketingdirecteur Thecla Schaeffer tegen RTL Nieuws

Ceo en medeoprichter James Watt liet een week na de brief van zich horen op LinkedIn. Hij verontschuldigt zich voor de bedrijfscultuur. Hij zegt dat hij zijn personeel als gevolg van de 'snelle groei' van het bedrijf heeft verwaarloosd. Daarnaast kondigde hij in een verbeterprogramma aan de bedrijfscultuur ten goede te veranderen. 

Reacties 1


Anton Hooitjes 21 jul, 15:07

Brewdog maakt over het algemeen toch goor fabrieksbier

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!