Orders HelloFresh ondanks versoepelingen nog steeds in de lift

De orders van HelloFresh nemen ondanks de versoepelingen nog steeds toe. In het tweede kwartaal deden de 7,7 miljoen klanten samen bijna 31 miljoen bestellingen. Dat is 71,2 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. De bestellingen waren samen goed voor 254 miljoen maaltijden. 

Dat blijkt uit de dinsdag gepresenteerde kwartaalcijfers. De omzet kwam uit op 1,56 miljard euro en de brutowinst in deze periode kwam uit op 157 miljoen euro. Het bedrijf stelt met deze groei de vooruitzichten voor 2021 naar boven bij. HelloFresh verwacht een omzetgroei van 45 tot 55 procent. 

De maaltijdbezorger wil de komende anderhalf jaar drie nieuwe distributiecentra in de Verenigde Staten, Australië en Duitsland openen. Ook gaat het bedrijf werk maken van een verdere uitbreiding van het productaanbod, waaronder in Nederland.

In de Verenigde Staten is het bedrijf al bezig met deze uitbreiding. Vorige week kondigde HelloFresh aan dat het naast maaltijdboxen ook dagelijkse boodschappen aan gaat bieden in de Verenigde Staten. Met HelloFresh Market kunnen klanten hun maaltijdboxen aanvullen met dagelijkse boodschappen, zoals snacks, desserts en kruiden. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!