Column: Marit van Egmond is nog lang niet klaar bij Albert Heijn Door: Rupert Parker Brady Gepubliceerd op 4 maart 2022 om 14:20 Dit is een premium artikel Verder lezen? Word member van RetailTrends €28,75 Per maand Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content. Word member Inloggen RUPERT PARKER BRADY
Premium Zes vragen aan Kik over de eerste winst in Nederland Na een kleine tien jaar op de Nederlandse markt is het Kik gelukt om zwarte cijfers te schrijven. Ook de omzet van de Duitse textieldiscounter zit in de lift en er komt weer vaart in de expansie. Managing director David Philipoom geeft graag een toelichting op de cijfers en de verdere vooruitzichten.
Premium Winnaar/verliezer van de week: Specsavers en Deliveroo RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Specsavers en Deliveroo.
Premium Ben & Jerry's versus Unilever: vier vragen Een merk dat zijn moederbedrijf voor de rechter sleept. Dat maak je niet vaak mee. Het Amerikaanse ijsmerk Ben & Jerry's, onderdeel van Unilever, deed het. Vier vragen over dit conflict.
Premium Wat heeft de exit van Deliveroo te betekenen? Deliveroo hoopt eind dit jaar te vertrekken uit Nederland: er zijn te veel investeringen nodig om hier actief te blijven. Wat zegt deze exit over de maaltijdbezorgmarkt en het (bestel)gedrag van consumenten?
Premium Appdate: TikTok brengt alles rondom shoppen bij elkaar RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Amazon, TikTok en Snapchat.
Premium Gucci: de ups en downs Gucci is weer het populairste modemerk ter wereld, volgens de Lyst Index. Maar het ging het Italiaanse modemerk lang niet altijd voor de wind. Een video van Company Man.
Premium Hier komt de groei van Specsavers vandaan Specsavers schreef afgelopen boekjaar een Nederlandse omzet van 175,7 miljoen euro in de boeken, een record. Terwijl optiek veruit de grootste categorie blijft, is de keten in ons land marktleider in hoorzorg. Directeur Remko Berkel over hoe dat kan en waar de formule naartoe wil met beide categorieën.
Premium De opkomst en ondergang van Kijkshop (deel 2) Volgend jaar is het vijftig jaar geleden dat Kijkshop werd opgericht. Begin 2018 viel het doek voor de eens zo populaire formule. Hans Corbijn werkte 36 jaar lang bij Kijkshop, in diverse functies, en schreef een boek over de opkomst en ondergang van het vitrineconcept. Op RetailTrends was vorige week het eerste deel van hoofdstuk 7 te lezen, vandaag het vervolg.
Premium Ben & Jerry's versus Unilever: vier vragen Een merk dat zijn moederbedrijf voor de rechter sleept. Dat maak je niet vaak mee. Het Amerikaanse ijsmerk Ben & Jerry's, onderdeel van Unilever, deed het. Vier vragen over dit conflict.
Premium Wat heeft de exit van Deliveroo te betekenen? Deliveroo hoopt eind dit jaar te vertrekken uit Nederland: er zijn te veel investeringen nodig om hier actief te blijven. Wat zegt deze exit over de maaltijdbezorgmarkt en het (bestel)gedrag van consumenten?
Podcast met Roger Scheeren, ceo van Coco & Sebas In de RetailTrends Podcast gaan we in gesprek met verschillende retailers. Deze keer met Roger Scheeren, ceo en mede-eigenaar van Coco & Sebas.
Premium Zes vragen aan Kik over de eerste winst in Nederland Na een kleine tien jaar op de Nederlandse markt is het Kik gelukt om zwarte cijfers te schrijven. Ook de omzet van de Duitse textieldiscounter zit in de lift en er komt weer vaart in de expansie. Managing director David Philipoom geeft graag een toelichting op de cijfers en de verdere vooruitzichten.