Agri Retail was de eerste met het totaalconcept van tuincentrum, bouwmarkt en dierenspeciaalzaak ineen, stelt commercieel directeur Huub Rohof in het aprilnummer van RetailTrends. Rohof en algemeen directeur Quintin Dike kunnen met tevredenheid terugblikken op gedane inspanningen. Agri Retail voerde een flinke reorganisatie en een koerswijziging door om de winkels BoerenBond en Welkoop tot retailformules om te vormen.
“We constateerden wel dat je op het agrarische leven alleen geen formule kunt bouwen. Het aantal boeren neemt immers steeds meer af. Daartegenover biedt het verstedelijkte platteland echter volop kansen. Daar leeft onze doelgroep. Het was dus nodig om de oude waardes van het platteland te vertalen naar de toekomst. We moesten uitstralen dat het platteland ook eigentijds is," geeft Rohof aan.
Ook werd er sterk gekozen voor een duidelijke assortimentskeuze. De afgelopen jaren gaan concurrenten ook steeds meer de kant op van totaalaanbieder, aldus Rohof. Rohof: “De afgelopen jaren zie je dat de concurrentie ook steeds meer de kant op gaat van totaalaanbieder." Maar: "Wij waren de eerste met het totaalconcept. Met die opstelling moeten we vanaf nu meer gaan doen. We spreken ook niet over collega-concurrenten maar over keiharde concurrentie. Dit betekent overigens niet dat we dezelfde keuzes maken wat het assortiment betreft. Zeker niet als je kijkt naar de toename van branchevreemde producten in het aanbod. Dvd-recorders zullen wij niet meer gaan verkopen.”
Het gehele artikel is te lezen in het aprilnummer van RetailTrends, dat op 6 april verschijnt.
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Agri Retail: “Wij waren het eerst”
Gepubliceerd op 4 april 2006 om 00:00
Reacties 0