Deze winkel brengt een vleugje Italië naar Shanghai

Deze winkel brengt een vleugje Italië naar Shanghai

Rood Chinees graniet in combinatie met natuurlijke elementen: Jil Sander heeft zijn eerste flagshipstore geopend in China. Het minimalistische modemerk, dat vorig jaar werd overgenomen door het Italiaanse modehuis OTB Group, brengt met de winkel een ode aan Italië ín Shanghai.

Dat in de nieuwe winkel circa zeshonderd meter aan minimalistisch uitgestalde mode te vinden is, wordt buiten al gesuggereerd. Een lichte gevel met kleine stenen doet al vermoeden dat de binnenkant van de winkel licht en simpel is ingericht.

Verdeeld over twee verdiepingen vindt de bezoeker spaarzaam uitgestalde schoenen, tassen, accesoires en mode, op stenen zuilen. Trappen die uit beton lijken te zijn verrezen, verbinden de twee etages met elkaar. 

Rood Chinees graniet in combinatie met natuurlijke elementen: Jil Sander heeft zijn eerste flagshipstore geopend in China. Het minimalistische modemerk, dat vorig jaar werd overgenomen door het Italiaanse modehuis OTB Group, brengt met de winkel een ode aan Italië ín Shanghai.

Dat in de nieuwe winkel circa zeshonderd meter aan minimalistisch uitgestalde mode te vinden is, wordt buiten al gesuggereerd. Een lichte gevel met kleine stenen doet al vermoeden dat de binnenkant van de winkel licht en simpel is ingericht.

Verdeeld over twee verdiepingen vindt de bezoeker spaarzaam uitgestalde schoenen, tassen, accesoires en mode, op stenen zuilen. Trappen die uit beton lijken te zijn verrezen, verbinden de twee etages met elkaar. 

De flagshipstore is onderdeel van het OTB’s grootste retailconcept in Azië tot dusver. Jil Sander is namelijk niet het enige merk waar het Italiaanse modehuis in investeert: ook de labels Maison Margiela, Marni en Amiri krijgen brandstores in het omgebouwde hotel: in totaal heeft OTB bijna 26 duizend vierkante meter winkeloppervlak gerealiseerd in de Chinese miljoenenstad. 

Hoewel de flahshipstore de tweede winkel van Jil Sander is in China, heeft OTB Group in totaal tachtig winkels in zestien Chinese steden. En daar lijkt binnenkort geen einde aan te komen: het modehuis wil dit aantal binnen drie jaar hebben verdubbeld.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!