Winnaar/verliezer van de week: Inno en Galeria Karstadt Kaufhof

Winnaar/verliezer van de week: Inno en Galeria Karstadt Kaufhof

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Inno en Galeria Karstadt Kaufhof.

Winnaar: Inno

De Belgische warenhuisketen Inno, die twee jaar geleden nog een verlies leed van 20,3 miljoen euro, maakt weer winst. Hoeveel precies is nog niet duidelijk, maar de ebitda (brutobedrijfswinst) komt uit op ruim 10 miljoen euro. Ceo Armin Devender wijst onder meer op de rebranding die het bedrijf heeft ondergaan. Inno positioneert zich meer als een premiumwarenhuis en vaart een eigen koers, los van de Duitse eigenaar Galeria Karstadt Kaufhof. Met een eigen inkoopstrategie en een apart, nieuw ERP-systeem. "Daardoor hebben de huidige ontwikkelingen in Duitsland geen impact op ons."
 

Verliezer: Galeria Karstadt Kaufhof

Want hoe anders is de situatie bij Galeria Karstadt Kaufhof. Nadat de Duitse warenhuisketen tijdens de coronacrisis al een lening van in totaal 680 miljoen euro ontving, klopt het concern nogmaals voor hulp bij de overheid aan. Dit keer vanwege de hoge inflatie en de...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Inno en Galeria Karstadt Kaufhof.

Winnaar: Inno

De Belgische warenhuisketen Inno, die twee jaar geleden nog een verlies leed van 20,3 miljoen euro, maakt weer winst. Hoeveel precies is nog niet duidelijk, maar de ebitda (brutobedrijfswinst) komt uit op ruim 10 miljoen euro. Ceo Armin Devender wijst onder meer op de rebranding die het bedrijf heeft ondergaan. Inno positioneert zich meer als een premiumwarenhuis en vaart een eigen koers, los van de Duitse eigenaar Galeria Karstadt Kaufhof. Met een eigen inkoopstrategie en een apart, nieuw ERP-systeem. "Daardoor hebben de huidige ontwikkelingen in Duitsland geen impact op ons."
 

Verliezer: Galeria Karstadt Kaufhof

Want hoe anders is de situatie bij Galeria Karstadt Kaufhof. Nadat de Duitse warenhuisketen tijdens de coronacrisis al een lening van in totaal 680 miljoen euro ontving, klopt het concern nogmaals voor hulp bij de overheid aan. Dit keer vanwege de hoge inflatie en de gestegen energiekosten. Galeria zou nu 238 miljoen euro nodig hebben. Juist deze week werden de cijfers over het boekjaar 2020-2021 gepresenteerd: een verlies van 622 miljoen euro. Ook in het net afgesloten boekjaar is sprake van een flink verlies, van in elk geval 100 miljoen euro.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!