'Nederlander wil prijsplafond voor basisproducten'

'Nederlander wil prijsplafond voor basisproducten'

Het merendeel van de consumenten (65 procent) vindt dat er een prijsplafond moet komen voor basisproducten in de supermarkt. Om de producten in de schappen betaalbaar te houden, zou er ook een wettelijk maximum op de gemiddelde prijsstijgingen kunnen komen.

Dat blijkt uit onderzoek van consultancybureau Oliver Wyman onder 7.000 consumenten, waaronder 1.000 Nederlanders. Daaruit komt nog eens naar voren dat consumenten als gevolg van de prijsstijgingen steeds minder trouw zijn aan hun vaste supermarkt. Ook beleeft het gros van de Nederlanders de prijsstijgingen het hoogst in het versschap, terwijl dit niet het geval is. 

Consumenten staan niet negatief tegenover lege schappen in de supermarkt. Een derde van hen zegt er begrip voor ter hebben wanneer producten voor korte tijd niet beschikbaar zijn, mits daar betere prijsafspraken over worden gemaakt. Daarentegen denken veel Nederlanders dat winkeliers verantwoordelijk zijn voor de hoge prijzen, terwijl zij volgens de onderzoekers juist vaker genoegen nemen met lagere winstmarges omdat leveranciers hogere prijzen vragen. 

Reacties 2


Frits Vries 10 jan, 14:20

Nog ff en we zijn een dictatuur.
Zolang de horeca nog volle terassen ed heeft maak ik me geen zorgen.
Mensen moeten bewust leren omgaan met geld


Arie Feenstra 10 jan, 13:07

Prijsplafonds voor boodschappen, is de weg naar nieuwe slavernij! Er moet een plafond komen voor winstmarges van investeringsmaatschappij.

De echte producent en de echte arbeidskracht moeten meer verdienen, de winst van stilzitten geldgraaiers moet aan banden worden gelegd.

Reductie van onzinproducten en ongezonde nepproducten van zgn van veagan met alle kunstmatige toevoegsels.
Producten als pannekoek mix en dergelijke voorbereide k&k producten die eenvoudig zelf gemixt kunnen worden, die moeten uit het schap. En alle E nrs die kunstmatig worden gefabriceerd moeten verboden worden. Zeker 90% kan weg.
Dan krijgen we weer eerlijk voedsel, veel goedkoper, veel lekkerder en veel beter

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!