Opnieuw recordjaar voor Lego, bijna 1.000 winkels wereldwijd

Opnieuw recordjaar voor Lego, bijna 1.000 winkels wereldwijd

Lego heeft 2022 afgesloten met een recordomzet. De speelgoedfabrikant verkocht vorig jaar 17 procent meer dan in 2021, wat dankzij de coronacrisis ook al de boeken inging als recordjaar. 

De omzet steeg afgelopen jaar tot afgerond 65 miljard Deense kronen, omgerekend 8,7 miljard euro. Dankzij de verkoop van specifieke bouwsets, zoals van Harry Potter en Star Wars, wist Lego vorig jaar dubbelcijferige groei neer te zetten. Ondanks de inflatie steeg ook de nettowinst, met 4 procent tot 14 miljard Deense kronen (1,9 miljard euro).

Volgens de jaarrekening van de grootste speelgoedfabrikant ter wereld groeide het marktaandeel wereldwijd. Vooral in Noord- en Zuid-Amerika en in West-Europa groeide Lego flink in 2022. Wereldwijd werden er vorig jaar 155 nieuwe brandstores geopend, waarmee het totale aantal nu uitkomt op 904 eigen locaties. 

De groei schrijft het bedrijf onder meer toe aan offline en online samenwerkingen met retailers en een ‘robuust’ e-commerceplatform. Voor volgend jaar verwacht Lego iets minder onstuimige groei.

Reacties 1


ikke weet het 11 mrt, 12:51

Nu snap ik de arrogantie weer van Lego naar hun verkopers toe.\
Het gaat weer ontzettend goed.

Kijk je krijgt wel een lijst om noviteiten te moeten bestellen voor de 2e helft van het jaar ( want als je niet besteld, dan mis je de boot ),
tot zover niets vreemds aan, alleen je weet niet wat je gaat kopen, nog wel om welke lijnen het dan gaat ( friends, Technic, City e.d. ), maar een nieuwe lijn zoals Lemon, zeg maar wat het is, maar je moet het wel bestellen.
Wordt het dan net zo'n flop als Videyo ?

Beetje raar als een klant in de winkel komt voor een cadeau , en ik pak iets in en zeg tegen de klant je ziet thuis wel wat je krijgt, denk dat je binnen 1 week de tent kunt sluiten.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!