Nespresso, nog altijd de nummer één van de premium portioned coffee. Sinds 1 april is Kika Buhrmann, toevallig opgegroeid in koffieland Brazilië, de nieuwe ceo van Nederland. Haar plan? Onder andere de merkwereld meer laden in de boutiques en online. “Het gemak behouden, maar extra beleving toevoegen, dat is mijn doel.”

 

Het is nu 8.30 uur. Met welke koffie bent u net opgestart?

“Een espresso vertuo, zoals meestal. Tijdens de dag speel ik graag met onze verschillende blends, ook in wat grotere koppen. Sinds kort ben ik helemaal fan van onze nieuwe boostkoffies, waarmee je jezelf wat extra energie geeft. De dag eindig ik vaak met een van onze decaffeinato’s. Koffie is een manier om verbinding te zoeken in het moment. Met jezelf, als je even snel moet opladen bijvoorbeeld, maar natuurlijk ook met anderen als je langer in gesprek bent. Dat vind ik zo mooi aan koffie.”

 

Maar altijd Nespresso, u maakt niet stiekem een uitstapje naar Lavazza bijvoorbeeld?

“Grappig dat je dat zegt, want ik wil graag weten waar de consument tijdens de dag...