Op het eerste gezicht doet Sugo het vooral esthetisch anders dan traditionele pizzaketens, met vierkante in plaats van ronde pizza’s. Maar ook qua groeistrategie, ingrediënten en bezorgskills doet Hugo Kruijssens foodconcept het nét even anders. Want als je tijdens de coronacrisis het aantal locaties kunt verdrievoudigen, bezit je op z’n minst over een ondernemende geest.

 

Het idee om samen met een goede vriend een horecaonderneming te starten zat al jaren in zijn achterhoofd, tot Hugo Kruijssen op een pizzaconcept stuitte dat in de etalage stond. Een concept met drie restaurants (één in Amsterdam en twee in Rotterdam) met een eigen filosofie, een uniek product en een andere doelgroep en benadering. “We zochten naar een concept waarmee we snel konden groeien en opschalen. De oude eigenaren zaten vast in hun groei. A match made in heaven.”


In de zomer van 2018 kwam Sugo in de handen van Kruijssen en zijn compagnon Herman Hell. Er werd hoog ingezet: per jaar moesten er zo’n vijf á zes restaurants bij komen. Dat lukte. Na een jaar waren er vijf...