Branded content


In het gros van de binnensteden ziet het winkelaanbod er hetzelfde uit. Voor het stadshart van Tilburg mikken Wereldhave en Bulsink op meer variatie. De vastgoedeigenaar zorgt voor een afgebouwd pand, de retailer brengt de displaymaterialen, kassa en collectie mee.

 

Van 2016 tot vorig jaar werkte Wereldhave aan de herontwikkeling van het stadshart van Tilburg. Onderdeel van de vernieuwing was het verbinden van twee winkelgebieden: het Pieter Vreedeplein en de Emmapassage. Waar je voorheen de winkelstraat slechts op en neer kon lopen, loop je als bezoeker nu een winkelrondje. 


Om het winkelaanbod in de vernieuwde Emmapassage een boost te geven, wilde Wereldhave nieuwe partijen aan zich binden. Retailers die waarde toevoegen aan een winkelgebied, maar niet de middelen hebben om zich in een stadshart te vestigen.


“Verhuurcontracten in de retail zijn vrij klassiek ingestoken”, zegt Rik Janssen, manager marketing en communicatie bij Wereldhave. “Door een lange minimale huurtermijn en de hoge afbouwkosten van panden is voor veel...