Decathlon snijdt in huismerken en winkeloppervlak 

Decathlon snijdt in huismerken en winkeloppervlak 

De maatregelen hebben ook effecten op het personeelsbestand: in totaal worden er circa 600 banen geschrapt in Frankrijk.

Sportretailer Decathlon gaat veranderingen doorvoeren in de fysieke winkels. Het aantal vierkante meters per winkel en het aantal huismerken wordt flink teruggeschroefd. 

Volgens Les Echos media zijn de stappen onderdeel van Decathlons nieuwe strategie. De maatregel heeft ook gevolgen voor het personeelsbestand: in totaal worden er circa 600 banen geschrapt in Frankrijk.

De Franse sportwinkelketen wil de concurrentie voorblijven door verder in te zetten op digitalisering, het snijden in het aantal vierkante meters winkelvloer en het assortiment drastisch te verminderen. Zo moet het aantal huismerken van 49 worden teruggebracht naar 15.  

Een van de stappen die Decathlon nog zou onderzoeken, is een overstap naar franchisewinkels. Het is nog niet bekend hoe ver deze plannen zijn.

Ook is nog niet duidelijk wat het schrappen van het aantal vierkante meters voor Nederlandse winkels gaat betekenen. In augustus sluit de vestiging in de Utrechtse binnenstad, maar dat heeft volgens de keten zelf meer te maken met de hoge kosten. In ons land heeft Decathlon 21 vestigingen.
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!