Winnaar/verliezer van de week: Hermès en Rebellenclub

Winnaar/verliezer van de week: Hermès en Rebellenclub

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Hermès en Rebellenclub.

Winnaar: Hermès

De luxebranche heeft vooralsnog weinig last van de economische onzekerheden. Deze week was het Hermès dat goede cijfers kon overleggen. Het afgelopen halfjaar zag het Franse modehuis de winst met 28 procent stijgen tot 2,95 miljard euro. De omzet kwam uit op 6,7 miljard euro. De winstmarge van de producten kwam uit op 44 procent, een record. Vooral de omzet in Azië, zonder Japan, groeide relatief sterk (28 procent) en kwam uit op 3,3 miljard euro. In Europa zette Hermès 1,4 miljard euro om. 

Verliezer: Rebellenclub

Het regent faillissementen onder startups de laatste tijd. Na The Fixables en Tomo was het deze week

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Hermès en Rebellenclub.

Winnaar: Hermès

De luxebranche heeft vooralsnog weinig last van de economische onzekerheden. Deze week was het Hermès dat goede cijfers kon overleggen. Het afgelopen halfjaar zag het Franse modehuis de winst met 28 procent stijgen tot 2,95 miljard euro. De omzet kwam uit op 6,7 miljard euro. De winstmarge van de producten kwam uit op 44 procent, een record. Vooral de omzet in Azië, zonder Japan, groeide relatief sterk (28 procent) en kwam uit op 3,3 miljard euro. In Europa zette Hermès 1,4 miljard euro om. 

Verliezer: Rebellenclub

Het regent faillissementen onder startups de laatste tijd. Na The Fixables en Tomo was het deze week Rebellenclub dat de stekker eruit trok. De interieurwinkelketen - vier winkels en een webshop - laat weten in coronatijd een achterstand te hebben opgelopen die daarna niet werd ingehaald. De ‘zeer sterk gedaalde traffic en omzet’ bij de vestiging in Mall of the Netherlands wordt genoemd als oorzaak waardoor alles onder druk kwam te staan. Ook had de winkel in Amstelveen met forse kostenstijgingen te maken. De huidige omzetontwikkeling bleek onvoldoende om die problemen op te vangen. De eigenaren gaan in gesprek met de curator over een doorstart van de winstgevende onderdelen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!