Het C&A van Giny Boer: zes vragen

Het C&A van Giny Boer: zes vragen

C&A ouderwets? Niet voor lang meer, als het aan Giny Boer ligt: de modeketen moet volgens de ceo terug naar de cultuur van de minijurken en bikini’s. Op 7 september staat ze op het podium van RetailTrends Live. Alvast zes vragen over de visie van C&A’s topvrouw. 
 

U bent in augustus 2020 aangesteld als ceo. Was u een C&A-klant op het moment dat u werd aangesteld? 

“Ja, maar ik kwam er minder dan nu. Ik kocht er onder meer denim. In het ene land kwam ik er vaker dan in het andere. Dat hing af van de grootte van de winkel en van wat het aanbod was.”

 

Wat vond u van C&A?

“Als klant zag ik dat er veel moest gebeuren. En dat is ook zo. Iedere retailer bevindt zich overigens in een transformatieproces. Mijn handen jeukten. Ik dacht: kom op, doe iets. C&A stond jaren geleden bekend om de innovatie en was modern. C&A bracht de mini-jurk en de bikini naar Europa. Daar moeten we naar terug, naar die cultuur.”

 

U vond C&A ouderwets?

“Ik zou eerder zeggen: het verschilt zo van winkel...

C&A ouderwets? Niet voor lang meer, als het aan Giny Boer ligt: de modeketen moet volgens de ceo terug naar de cultuur van de minijurken en bikini’s. Op 7 september staat ze op het podium van RetailTrends Live. Alvast zes vragen over de visie van C&A’s topvrouw. 
 

U bent in augustus 2020 aangesteld als ceo. Was u een C&A-klant op het moment dat u werd aangesteld? 

“Ja, maar ik kwam er minder dan nu. Ik kocht er onder meer denim. In het ene land kwam ik er vaker dan in het andere. Dat hing af van de grootte van de winkel en van wat het aanbod was.”

 

Wat vond u van C&A?

“Als klant zag ik dat er veel moest gebeuren. En dat is ook zo. Iedere retailer bevindt zich overigens in een transformatieproces. Mijn handen jeukten. Ik dacht: kom op, doe iets. C&A stond jaren geleden bekend om de innovatie en was modern. C&A bracht de mini-jurk en de bikini naar Europa. Daar moeten we naar terug, naar die cultuur.”

 

U vond C&A ouderwets?

“Ik zou eerder zeggen: het verschilt zo van winkel tot winkel. We hebben alleen al twaalf verschillende logo’s. Ik kom van het super geconceptualiseerde IKEA en mijn plan heet ‘One C&A’. Waar staat C&A precies voor? Wat wil je? C&A moet gemoderniseerd worden, over de hele linie. De manier waarop we communiceren, de kleding, de organisatie, de breedte van het assortiment, de winkels. Alles. We moeten het imago van C&A versterken. Als het imago niet sterk is, wordt het moeilijk om klanten te trekken.”

 

Wat wordt anders in de winkels? 

“We willen twee soorten winkels: dé C&A-winkel (klein, middelgroot of groot) en de compacte winkel voor een strip mall of een shop-in-shop in een hypermarket. We kijken nu naar ons portfolio van ongeveer 1400 winkels: welke past in dit verhaal en welke niet? Welke kunnen we aanpassen? Kunnen we ze kleiner maken of kiezen we voor relocatie? Het gaat om veel verschillende pandeigenaren, het is een enorme klus.” 

 

Gaat uw plan leiden tot minder winkels?

“Misschien wel. Sommige winkels passen gewoonweg niet in het plaatje. Aan de andere kant komt er in de toekomst misschien ook wel meer ruimte voor compacte winkels, bijvoorbeeld in het zuiden van Europa. En we kijken of we kunnen uitbreiden naar meer hypermarkets. We werken nu in Frankrijk al samen met Cora en Géant Casino.”

 

We hoeven ons geen zorgen over C&A te maken?

“We investeren veel in digitalisering, in mensen, in winkels. We stoppen veel geld in distributiecentra. Dat doen we niet als we er geen vertrouwen in hebben.”

 

Dit is een deel van een interview dat eerder in RetailTrends verscheen. Het hele verhaal is hier te lezen.

Tijdens RetailTrends Live vertelt de ceo alles over wat er nu speelt bij C&A. Nog geen tickets? Bekijk hier de opties. 
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!