HEMA komt ook met eigen retail medianetwerk

HEMA komt ook met eigen retail medianetwerk

De retailer volgt daarmee het voorbeeld op van supermarktketens als Albert Heijn en Plus. 

HEMA lanceert dinsdag zijn eigen retail medianetwerk. De warenhuisketen volgt daarmee het pad dat diverse supermarktketens hebben geplaveid.

Na diverse pilots heeft HEMA in zijn 280 vestigingen in Nederland honderden schermen (289) geplaatst waarop andere merken kunnen adverteren voor hun eigen product. Cco Bas Verheijen stelt nu al dat er in de loop van 2024 meerdere schermen bij zullen komen. Naar eigen zeggen hebben de adverterende merken met het retail medianetwerk een bereik van een half miljoen klanten per dag.

Door in retail media te stappen, volgt HEMA het voorbeeld van diverse supermarktketens, die er een lucratieve bijverdienste van hebben gemaakt. Zo liet Ahold Delhaize topman Frans Muller al weten dat er 500 miljoen euro mee was gemoeid. Ook supermarkt Plus heeft overal displays in zijn winkels.

Maarten Gijsenberg, hoogleraar marketingdynamieken aan de Rijksuniversiteit Groningen, gaf eerder al antwoord op de vraag: hoe toekomstbestendig is retailmedia?

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!