G-Star live met tweedehands c2c-platform 

G-Star live met tweedehands c2c-platform 

De primeur is voor Nederland; daarna gaat G-Star Rewear stapsgewijs uitrollen naar andere landen. 

Modemerk G-Star lanceert een eigen tweedehandsplatform waar klanten hun gedragen kleding kunnen kopen en verkopen. Met Rewear wil het modemerk vintagekleding een volgend leven geven. 

Via het c2c-platform kunnen klanten hun gedregen kledingstukken van G-Star zelf verkopen en aanschaffen. Ook kunnen ze ervoor kiezen de tweedehandskledingstukken in te leveren bij 1 van de 16 brandstores in Nederland.  G-Star is van plan Rewear stapsgewijs uit te rollen, en begint daarin bij thuisland Nederland. 

Naar eigen zeggen zijn de kledingstukken van het modemerk ontworpen om lang mee te gaan. Door de items een tweede leven te geven, of ze eventueel te laten repareren waar nodig, wil G-Star het afschrijven van kleding tegengaan.

Met de stap voegt het Nederlandse kledingmerk zich bij een groeiende groep aan modemerken die zelf c2c-platformen lanceren voor de wederverkoop van artikelen. Zo ging (het eveneens Nederlands) kledingmerk Loavies een maand of 9 geleden live met Reloaved.
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!