Sportieve vrienden die samen het hoogste sportdoel willen bereiken: goud. Dat is de basis van de ondernemers – waaronder wereldkampioen Mathieu van der Poel – achter 4Gold. Hun foodtechbedrijf biedt voedingssupplementen aan op basis van het dna van de klant.

 

De basis voor het idee achter 4Gold ligt dicht bij een persoonlijk verhaal van ceo Brent Luyckx. Als actief wielrenner kreeg hij te maken met de ziekte van Crohn. “Ik zocht naar oplossingen”, vertelt Luyckx. “Zo kwam ik in aanraking met de technologie waarbij je via dna inzichten krijgt in je gezondheid. Dat vond ik interessant.”


In ploeggenoot bij de jeugd Mathieu van der Poel en voormalig MX-rijder Axel Roelants vond hij partners in crime om kwalitatieve supplementen te ont wikkelen die vriendelijk zijn voor maag en darmen.


Het leidde in 2017 tot de oprichting van 4Gold: een platform dat gepersonaliseerde voedingssupplementen biedt op basis van dna. Aan de hand van een dna-test wordt bepaald welke supplementen voor een persoon werken. Dat klinkt spannend, maar volgens Luyckx valt dat wel mee. “De...