Het houdt nog niet over, het aantal vrouwen dat zich bezighoudt met retailtech. Zonde – het speelveld kan wel een betere m/v-balans gebruiken, zien Anneke Keller, Sinem Tuncer en Adriana Hoppenbrouwer. Dit is hoe deze techtoppers barrières bashen en de toekomst tegemoet zien. “Let maar op, over 3 jaar zijn er mogelijkheden waarvan we allemaal zeggen: hoe kan het dat we dit niet zagen aankomen?”

 

1. Anneke Keller
Coolblue, Jumbo, Wehkamp

 

“Zoek uit wat het internet is, luidde mijn stageopdracht bij Philips. In de jaren negentig was het wereldwijde web superhip en nieuw. Als je kon coderen en ontwerpen zat je gebakken.


Ik raakte steeds meer gefascineerd door de mogelijkheden. Het is toch razend interessant dat ik een e-mail kan sturen naar mijn familie in de VS en dat zij even snel reageren als mijn vriendje naast me in de woonkamer? Ik voelde aan alles: dit wordt enorm.


Dat ik een technische studie ging volgen, sprak eigenlijk als vanzelf. Ik was gewoon heel goed in de exacte vakken. Er waren niet...