Klarna ontwikkelt zich met allerlei nieuwe functies en tools steeds meer tot shoppingapp dan een sec betaalapp. Met een AI-beeldherkenningstool gaat het fintechbedrijf openlijk de strijd aan met Google en Amazon.
Klarna laat appgebruikers items scannen met hun smartphone, zoals kledingstukken en gadgets. In de app krijgen ze vervolgens een overzicht waar deze, of vergelijkbare producten, te koop zijn. Appgebruikers krijgen ook de prijzen van de producten te zien, waarna ze de items direct in-app kunnen aanschaffen. The North Face maakt als 1 van de eerste retailers gebruik van de tool.
Klarna zet sinds 2022 nadrukkelijker in op shopping op basis van aanbevelingen. De app draait op AI-software die met productsuggesties komt, passend bij het gedrag van de gebruiker. De feed wordt realtime bijgewerkt met relevante producten en nieuwe aanbiedingen. Op basis van wat de shopper wel of niet aanschaft, worden de aanbevelingen verder gepersonaliseerd.
...
Klarna ontwikkelt zich met allerlei nieuwe functies en tools steeds meer tot shoppingapp dan een sec betaalapp. Met een AI-beeldherkenningstool gaat het fintechbedrijf openlijk de strijd aan met Google en Amazon.
Klarna laat appgebruikers items scannen met hun smartphone, zoals kledingstukken en gadgets. In de app krijgen ze vervolgens een overzicht waar deze, of vergelijkbare producten, te koop zijn. Appgebruikers krijgen ook de prijzen van de producten te zien, waarna ze de items direct in-app kunnen aanschaffen. The North Face maakt als 1 van de eerste retailers gebruik van de tool.
Klarna zet sinds 2022 nadrukkelijker in op shopping op basis van aanbevelingen. De app draait op AI-software die met productsuggesties komt, passend bij het gedrag van de gebruiker. De feed wordt realtime bijgewerkt met relevante producten en nieuwe aanbiedingen. Op basis van wat de shopper wel of niet aanschaft, worden de aanbevelingen verder gepersonaliseerd.
#Likes
Ook als retailpartner wil de fintech-speler zijn relevantie vergroten. Het zogenoemde Klarna Creator-platform biedt merken bijvoorbeeld toegang tot ruim 500.000 influencers uit alle delen van de wereld. Tijdens de samenwerking kan men de resultaten realtime volgen, gesegmenteerd per influencer, kanaal en product.
Dit is een premium artikel
Verder lezen?
Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community
Slechts€10voor de eerste maand
Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;
✅ het RetailTrends-magazine (print + online);
✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;
✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;