Een Horlogewinkel Beginnen: 4 Stappen Om Een Bloeiend Bedrijf Te Openen

Een Horlogewinkel Beginnen: 4 Stappen Om Een Bloeiend Bedrijf Te Openen

Het openen van een horlogewinkel is een winstgevend businessplan vanuit het oogpunt van vooruitzichten voor aspirant-ondernemers. Dit product is populair in elk land, ongeacht het niveau van technologische ontwikkeling. Maar voor de succesvolle uitvoering van het zakelijke idee moeten een aantal voorwaarden worden vervuld en een reeks factoren worden geboden waarvan de winst afhangt.

Kenmerken van de Horlogehandel
De verkoop van horloges zal alleen winst opleveren als er een competente zakelijke planning is. Volgens statistieken sluit meer dan 50% van de horlogewinkels vanwege het onvermogen van eigenaars om producten en diensten op de juiste manier te presenteren. Een van de belangrijkste fouten van beginnende ondernemers is de perceptie van horloges als essentiële items.

Het standaard businessplan voor het openen van een winkel om dit product te verkopen, wordt gerealiseerd volgens het volgende schema:

  • Budget toewijzen;
  • Verzamelen van de benodigde documenten en afhandeling van wettelijke kwesties;
  • Huren van panden en aanschaffen van apparatuur;
  • Zoeken naar leveranciers;
  • Samenstellen van het assortiment, aankoop van goederen en het instellen van de prijsstelling;
  • Werving van medewerkers;
  • Uitvoeren van een reclameprogramma

Het aantrekken van klanten is grotendeels afhankelijk van reputatie en populariteit. Daarom verdient dit punt speciale aandacht. Dus als je besluit om een succesvolle horlogeverkoop business te starten, zijn hier 4 tips over hoe je het beste kunt beginnen.

Kies het Juiste Assortiment
Tegenwoordig is het beschikbare assortiment horloges enorm groot. Je zult maar weinig horlogewinkels vinden die alle mogelijke varianten verkopen. Horloges kunnen mechanisch, elektronisch, kwarts, wand-, staande, tafel-, decoratieve, pols-, of slimme horloges zijn.

Je zult echter aanvankelijk moeten bepalen. Het zal je helpen bij deze moeilijke onderneming om enkele punten en doelen te begrijpen. Allereerst moet je bepalen op welk publiek je mikt. Als het rijk is, zullen de investeringen in de winkelomgeving en de locatie veel hoger zijn. Ja, en de aankopen moeten aanvankelijk duurdere producten omvatten.

Ten tweede, kijk naar welke aanbiedingen er momenteel beschikbaar zijn in jouw marktsegment en van welke leveranciers. Haast je niet voor een lage prijs als je van ver moet bestellen en de logistieke kant op jou zal neerkomen. Je zult geen prijsvoordeel behalen door te besparen op verzendkosten. Neem de tijd om de meningen van kopers te analyseren. Lees recensies en vorm een mening over de horlogemarkt door de ogen van de gewone koper.

Als je nog twijfels hebt over de selectie van het assortiment, is het het beste om te kiezen voor hoogwaardige, betrouwbare producten, zoals Swiss Bell & Ross horloges. Dan maak je zeker geen fout.

Kies Voorzieningen en Apparatuur
Bij het kiezen van een pand is de belangrijkste factor niet de oppervlakte, maar de locatie. Voor een horlogewinkel is de ideale optie een locatie in het stadscentrum of op een straat met veel passerend publiek. In tegenstelling tot supermarkten wordt het niet aanbevolen om slaapwijken voor dit doel te gebruiken - de winst zal minimaal zijn.

Voor het openen van een winkel is een oppervlakte van 10 vierkante meter voldoende. Het organiseren van de verkoop van horloges kan op het terrein van een supermarkt plaatsvinden. Deze optie is populair omdat het een groot aantal bezoekers aantrekt en geen apart gebouw huren vereist. Om kosten te besparen, kan het assortiment beperkt worden tot een winkel in plaats van een hele afdeling.

De verkoop van horloges vereist de installatie van: 

  • Stellages
  • Planken
  • Vitrines

Gezien de waarde van de producten wordt aanbevolen om vitrines te gebruiken met slagvast glas, vergelijkbaar met juwelierszaken. Ongeacht de grootte van de horlogewinkel, moet er computer- en kassamateriaal worden geïnstalleerd voor het controleren en boekhouden van verkochte producten.

Personeel Aannemen
Bij elke gespecialiseerde detailhandelszaak moet het inhuren van een verkoper verstandig gebeuren en met basisvereisten. Onder de vereisten moet het vermogen om met mensen te communiceren en een verzorgd voorkomen vallen. De inkomsten van de verkopers moeten bestaan uit een salarisdeel en een percentage van de verkoop, zoals in de meeste winkels.

Mensen werven voor de functie van consultant zorgt ervoor dat de medewerker die aan het werk gaat, het assortiment en de details kent. De klant die bij jou koopt, moet er zeker van zijn dat hij te maken heeft met een professional, niet alleen op het gebied van verkoop, maar ook op het gebied van horloges. Geen enkele vraag die een klant over een product kan hebben, mag onbeantwoord blijven.

Marketing Ontwikkelen
De horlogebranche heeft veel concurrentie. Daarom moet je een marketingprogramma ontwikkelen dat de aandacht van klanten kan trekken. Een effectieve oplossing is het huren van een billboard in het stadscentrum om jouw winkel te adverteren. Geld uitgeven aan advertenties op plaatsen met minder verkeer heeft weinig zin.

Marketing omvat ook:

  • Het ontwikkelen van unieke bewegwijzering en een opvallend, gedenkwaardig logo;
  • Het bieden van kortingen en promoties (de boodschap hierover moet worden geplaatst op externe reclame en bij de ingang van de winkel);
  • Het benutten van internetwebsites

Advertenties moeten regelmatig worden bijgewerkt. Oude advertenties en bewegwijzering schrikken klanten juist af.

Samengevat, het openen van een horlogewinkel is een effectieve manier om je eigen bedrijf op te zetten. Maar het gaat gepaard met een complex van moeilijkheden, die kunnen worden vermeden door een competente businessplan te ontwikkelen. Hoe meer geld er wordt geïnvesteerd in de creatie ervan, hoe groter de kans op succes.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!