Spar rolt retail medianetwerk uit over alle filialen

Spar rolt retail medianetwerk uit over alle filialen

De supermarkt gaat in 455 winkels in totaal 860 schermen ophangen.

Supermarktketen Spar heeft zijn retail medianetwerk, dat het eind september heeft opgezet, over al zijn winkels uitgerold. Dat vertelde Spars retail mediamanager Rachel Scheffers tijdens het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech.

In zijn 455 winkels heeft Spar in totaal 860 schermen opgehangen waar reclame-uitingen op te zien zijn. Naar eigen zeggen bereikt Spar met deze schermen 100 miljoen shoppers per jaar. Daarnaast komen er ook online banners en wordt er via e-mail geadverteerd. 

Scheffers benadrukt dat Spar nog volop aan het ontdekken is waar alle mogelijkheden van retail media liggen. Daarbij kijkt de supermarkt ook naar concurrentie in binnen- en buitenland. Albert Heijn, HEMA, Jumbo en Walmart worden daarbij gevolgd. 

Spar Media werd in september opgericht. Aan de hand van de eerste resultaten in de winkel gaat de supermarktketen verder inzetten op deze tak. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!