Spar rolt retail medianetwerk uit over alle filialen
Gepubliceerd op 10 november 2023 om 09:24
Supermarktketen Spar heeft zijn retail medianetwerk, dat het eind september heeft opgezet, over al zijn winkels uitgerold. Dat vertelde Spars retail mediamanager Rachel Scheffers tijdens het RetailTrends-event What’s Next in Retail Tech.
In zijn 455 winkels heeft Spar in totaal 860 schermen opgehangen waar reclame-uitingen op te zien zijn. Naar eigen zeggen bereikt Spar met deze schermen 100 miljoen shoppers per jaar. Daarnaast komen er ook online banners en wordt er via e-mail geadverteerd.
Scheffers benadrukt dat Spar nog volop aan het ontdekken is waar alle mogelijkheden van retail media liggen. Daarbij kijkt de supermarkt ook naar concurrentie in binnen- en buitenland. Albert Heijn, HEMA, Jumbo en Walmart worden daarbij gevolgd.
Spar Media werd in september opgericht. Aan de hand van de eerste resultaten in de winkel gaat de supermarktketen verder inzetten op deze tak.