'Prijsverschil tussen huismerk en A-merk wordt groter’

'Prijsverschil tussen huismerk en A-merk wordt groter’

Dat blijkt uit een peiling van de Consumentenbond. 

Het prijsverschil tussen huismerken en A-merken in de supermarkt is het afgelopen half jaar groter geworden. Wel liggen de prijzen tussen de supermarkten dichter bij elkaar, blijkt uit een inventarisatie van de Consumentenbond. 

Consumenten blijken ruim de helft (53 procent) goedkoper uit te zijn bij de koop van de voordeligste (huismerk)variant. Dat verschil was 5 jaar geleden nog 40 procent; 2 jaar geleden was dit verschil al opgelopen tot 50 procent. Daarentegen zijn A-merken wel vaker in de aanbieding.

Van de 13 ketens komt Dirk als goedkoopste supermarkt uit de bus; Spar is de duurste. Wel liggen de prijzen dichter bij elkaar dan eerder dit jaar. Waar Dirk een halfjaar geleden 11 procent goedkoper was dan gemiddeld, is de discounter nu 8 procent goedkoper. Ook Spar is opgeschoven, van 20 procent naar 15 procent duurder dan gemiddeld. Lidl en Aldi zijn beiden 3 procent goedkoper dan gemiddeld.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!