Meer prijsconflicten bij Jumbo, mogelijk lege schappen

Meer prijsconflicten bij Jumbo, mogelijk lege schappen

Jumbo heeft nog meer prijsconflicten met leveranciers. De supermarktketen verkoopt inmiddels online ook al geen Pringles en Corona meer, zo viel Distrifood als eerste op.

De Brabantse supermarkketen kwam eerder deze week al in het nieuws omdat de producten van Haribo en Coca-Cola weinig tot niet meer verkrijgbaar zijn. Ook daar ligt een conflict met de leverancier aan ten grondslag. 

De onderhandelingen met de (internationale) A-merken zijn volgens een Jumbo woordvoerder traditiegetrouw in deze periode. Aan RetailTrends laat de supermarktketen weten dat ‘sommige gesprekken spoedig verlopen en andere wat langer'. "Jumbo zet zich altijd in voor de lage prijzen van klanten." Op de inhoud van de gesprekken kan de supermarktketen niet ingaan. “Als er geen overeenstemming wordt bereikt, kunnen schappen tijdelijk leeg staan.”

Statement
Dat Jumbo de prijsconflicten op dit moment aangaat, lijkt geen toeval te zijn. Ceo Ton van Veen benadrukte vorige week nog tijdens publicatie van de jaarcijfers dat klanten prijsbewuster boodschappen doen en minder winkelvast zijn. Jumbo is daardoor, naar eigen zeggen, terughoudend geworden in het doorberekenen van prijsverhogingen.

Overigens voert Jumbo niet alle gesprekken zelf. Een deel gaat ook via de inkooporganisatie Everest, waar Jumbo zich eind september bij heeft aangesloten.

Retailexpert Dirk Mulder vertelde eerder deze week al tegen RetailTrends dat Jumbo, zeker gezien het verloren marktaandeel, nu mogelijk een statement wil maken tegen de grote multinationals: “De supermarkten willen in deze tijd dus ook met hun vinger wijzen naar de grote multinationals die veel geld verdienen. Ze willen hiermee ook laten zien dat die prijsverhogingen ook minder kunnen.”

Geen member? Bekijk hier de opties.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!