H&M's nieuwste winkel in Soho, New York

H&M's nieuwste winkel in Soho, New York

Fashionretailer H&M opende recentelijk een nieuwe winkel in hartje Soho in New York. De winkel op 591 Broadway speelt daarbij in op de toekomst met technologie en een stukje duurzaamheid

Het pand, van zo’n 900 vierkante meter groot, werd onder meer voorzien van de nieuwste technologische snufjes. Zo zijn er in de paskamers digitale passpiegels te vinden.

Voor het – toch wat industriële - uiterlijk van de nieuwe winkel in Soho werd er gekozen voor zandkleurige tinten, met hier en daar een beetje lichtgrijs. De glazen etalagetafels en metalen kledingrekken waarop de items zijn uitgestald zorgen voor een rustig, contrasterend effect. 

Tekst loopt door onder de beelden

In de winkel zijn kledingitems voor vrouwen te vinden, waaronder premiumitems, maatwerkkleding en accessoires. Ook...

Fashionretailer H&M opende recentelijk een nieuwe winkel in hartje Soho in New York. De winkel op 591 Broadway speelt daarbij in op de toekomst met technologie en een stukje duurzaamheid

Het pand, van zo’n 900 vierkante meter groot, werd onder meer voorzien van de nieuwste technologische snufjes. Zo zijn er in de paskamers digitale passpiegels te vinden.

Voor het – toch wat industriële - uiterlijk van de nieuwe winkel in Soho werd er gekozen voor zandkleurige tinten, met hier en daar een beetje lichtgrijs. De glazen etalagetafels en metalen kledingrekken waarop de items zijn uitgestald zorgen voor een rustig, contrasterend effect. 

Tekst loopt door onder de beelden

In de winkel zijn kledingitems voor vrouwen te vinden, waaronder premiumitems, maatwerkkleding en accessoires. Ook worden er tweedehandsitems verkocht onder de noemer H&M Pre-Loved. Het is voor het eerst dat de kledingretailer dit concept uitrolt naar de Verenigde Staten.  

Het concept van H&M Pre-Loved werd eerder al toegepast in andere landen, waaronder Duitsland. Bij de tweedehandscollectie wordt hetzelfde kassasysteem gehanteerd als bij lineaire kledingstukken.

Tekst loopt door onder de beelden

Door tweedehands kleding te integreren in de winkel, wordt de drempel lager om tweedehands te kopen, legde head of circular business models Linn af Klint Kansmark eerder uit aan RetailTrends


H&M is bezig met het verduurzamen van zijn bedrijfsmodel. Het hierboven genoemde ‘Pre-Loved’-concept is daarvan een voorbeeld. Hier lees je meer over de duurzaamheidsreis van H&M. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!