De impact van retail media op digitalisering in de winkel

De impact van retail media op digitalisering in de winkel

Retail media in de fysieke winkel slaagt als je een goede businesscase maakt. First Impression begeleidt klanten bij het proces, of ze nu beginnen of hun bestaande retail media-omgeving willen verbeteren.


Retail media, zowel online als offline, speelt al een tijdje een belangrijke rol in de commerciële wereld van media en wordt steeds belangrijker nu traditionele mediakanalen zoals lineaire televisie minder bereik hebben.

Merken zoals Amazon, Jumbo Retail Media, SPAR Media en Bol.com Retail Media lopen voorop in de retail media karavaan. Deze winkeliers hebben hun advertentieplatforms omgevormd tot aantrekkelijke plekken voor adverteerders en merken. Ze garanderen niet alleen relevantie, maar laten ook bewezen resultaten zien in conversieratio's. En natuurlijk is de inzet van retail media platformen een goede manier voor de retailers zelf om omzet te genereren. 


Relevantie door slimme inzet van data
De klanten van First Impression die inzetten op retail media vallen op door hun data-gestuurde marketingaanpak. Daarbij zetten ze intern vergaarde data superslim in. Door verschillende databronnen te gebruiken kunnen ze op hun digital signage displays veel relevantere boodschappen laten zien. Het is hierbij altijd belangrijk om inzichten helder te hebben, connecties te maken en de data-integratie op orde te hebben.


Hypersegmentatie
Displays in de fysieke winkel vallen traditioneel gezien voornamelijk onder massamedia. Hyperpersonalisatie op digital signage lijkt daarom een ambitieuze droom, maar kan zeker al worden toegepast door verschillende databronnen te combineren en de connecties op winkelniveau toe te passen. Zo kun je algemene informatie aanpassen naar specifieke displays op basis van de kenmerken van elke winkel. Denk hierbij aan het type producten dat verkocht wordt, actuele prijzen en lokale demografische gegevens. In de toekomst kunnen we zelfs voorraadgegevens integreren om onze aanpak nog verder te verbeteren.

Als technologieaanbieder werkt First Impression nauw samen met klanten zoals Jumbo en SPAR, waarbij we business cases ontwikkelen, begeleiding bieden bij het meten van het aantal bezoekers en advies geven over de beste plaatsing en hoeken voor displays.


Lees meer over retail media in het e-book.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!