Vendex verkoopt Dixons en Dynabyte
Gepubliceerd op 5 mei 2006 om 00:00
Met de verkoop sluit Vendex zijn herstructurering af. Vier jaar geleden besloot het zich volledig op zijn kernactiviteiten (warenhuizen, modeformules en doe-het-zelf-winkels) te richten. Een woordvoerder van het concern, eigenaar van onder meer de Bijenkorf, Hema en V&D: “We hebben op dit moment geen voornemen om meer zaken af te stoten.”
Henk Kamsteeg, directeur van Dexcom: “Het grote voordeel voor ons is dat we nu een groot netwerk krijgen en een totaalaanbod voor personal electronica kunnen aanbieden.” Alle vier Dexcom-ketens moeten een ‘totaalaanbod’ gaan bieden, van telefoons en games tot digitale camera’s. “Maar elke keten behoudt zijn eigen identiteit en positionering.”
Op dit moment hebben Dixons en Dynabyte gezamenlijk 193 winkels, met een totale omzet van ongeveer 300 miljoen euro. Daarmee waren ze goed voor circa zes procent van Vendex’ jaaromzet. De jaaromzet van Dexcom ligt de helft lager.
Reacties 0