“Prijsverlaging Gamma niet substantieel”

Gamma’s prijsverlaging is niet aan de conjunctuur toe te schrijven, maar aan problemen bij Gamma zelf. Dat stelt concurrent Hornbach. Gamma kondigde deze week aan vijfhonderd prijzen te verlagen, wegens een krimpende doe-het-zelf-markt en dalende bestedingen.

Hornbach zegt dit niet te herkennen: “Wij zien de laatste anderhalf jaar juist een toename van zowel klanten als gemiddelde bestedingen”, aldus May Meulenberg, directeur van Hornbach Nederland. De van oorsprong Duitse keten zegt 50.000 verschillende artikelen in het assortiment te hebben, en er van overtuigd te zijn dat een prijsverlaging van vijfhonderd artikelen niet substantieel is.

Ook stelt het dat alle artikelen bij Hornbach altijd de laagste prijs hebben. “Aanbiedingen en acties van Gamma zijn bij Hornbach altijd tien procent goedkoper door onze prijsgarantie.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!