Binnenstad wordt etalage van periferie
Gepubliceerd op 16 mei 2006 om 00:00
Samenwerking met horeca en entertainment zou een oplossing kunnen zijn voor winkeliers in de binnenstad. Maar: “Wie de belevingswaarde van het winkelen wil verhogen, moet het vooral zoeken in de authenticiteit, diversiteit en omloopsnelheid van het aanbod, waarbij vaak van collectie wordt gewisseld”, aldus Ton Oudejans van KPMG.
Voor bepaalde winkeltypes ziet Oudejans nog wel toekomst. “De nu al zichtbare opkomst van superspeciaalzaken in de centra van de grote steden is hiervan een duidelijk voorbeeld. Het gaat hierbij om winkels die zich in tegenstelling tot winkels in de periferie hebben toegelegd op een beperkt aantal productgroepen. Een concept als Oil & Vinegar bijvoorbeeld slaagt erin door specialisatie op een klein oppervlak een zeer hoge omzet te draaien.” Ook single brand stores, zoals Hugo Boss en Diesel, zullen de interesse van het publiek blijven behouden, denkt hij.
Reacties 0