Online shoppen is makkelijk, maar online klanten tevreden houden, is een ander verhaal. Tegenwoordig verwachten consumenten dat alles soepel verloopt, van hun eerste klik in jouw webshop tot het moment dat de bezorger voor de deur staat. Één foutje en je klant kan zomaar naar de concurrent overstappen. Met DHL Zakelijk en e-commerce logistiek zorg je ervoor dat dit niet gebeurt. DHL biedt een passende logistieke integratie dankzij handige, gratis plug-ins die direct te koppelen zijn aan jouw systemen. Zo hoef je je geen zorgen te maken over ingewikkelde logistieke processen, want DHL neemt dit allemaal uit handen.
Of je nu een pakketje naar Katwijk wilt sturen of pallets naar Marseille, DHL Zakelijk heeft een uitgebreid Europees netwerk waarmee jouw producten overal op tijd aankomen. De e-commerce logistiek van DHL maakt het je makkelijk om internationaal te verzenden, met betrouwbare en snelle bezorging naar bestemmingen over de hele wereld. Ze maken het makkelijk om internationaal te verzenden, met betrouwbare en snelle bezorging naar bestemmingen over de hele wereld. En dat niet alleen: DHL zorgt ervoor dat jouw klanten altijd op de hoogte zijn van waar hun pakket is, met heldere communicatie op elk punt in het proces.
Eenvoudige logistieke integratie
Met de alles-in-één verzendservice van DHL verstuur en volg je elke zending eenvoudig 24/7 via je telefoon, laptop of tablet. Door onze handige plug-ins te koppelen aan je webshop, bied je klanten slimme bezorgopties, zoals het ophalen en terugsturen van pakketten bij DHL ServicePoints. Bovendien kunnen retourlabels direct vanuit je online winkel worden geprint. Heb je behoefte aan meer maatwerk? Dan integreer je DHL eCommerce moeiteloos met onze API, zodat je nog meer controle hebt over het logistieke proces. Zo houd je je verzendingen efficiënt en klantgericht, altijd en overal.
Slimme retouropties voor jouw bedrijf
Wil je jouw zakelijke klanten en partners zoveel mogelijk ontzorgen? DHL biedt slimme retourmogelijkheden die jij volledig naar wens kunt instellen. Of je nu zelf pick-ups plant via onze verzendservice of klantenservice, of liever afspreekt dat de ontvanger de retourzending afgeeft bij een van de 4.800 DHL ServicePoints, de keuze is aan jou. Ook bepaal je zelf hoe je het retourlabel regelt: meezenden met de bestelling, later via e-mail versturen of klanten laten aanvragen via jouw webshop. Zo blijft het proces soepel en gemakkelijk voor iedereen!
En voor consumenten
Consumenten kunnen hun pakketje supermakkelijk terugsturen via een DHL retourpunt bij hen in de buurt. Jij bepaalt hoe je het retourlabel regelt: meezenden met de bestelling, achteraf via e-mail sturen, online aanvragen, of nog makkelijker, gewoon het originele verzendlabel gebruiken. Wil je het je klanten echt makkelijk maken? Dan komt DHL de retourzendingen gewoon bij hen thuis ophalen! Zo is alles in een handomdraai geregeld.
Pakketten worden dus op die manier dus niet alleen efficiënt geleverd, maar ook wordt er geholpen met slimme retourprocessen. Klantvriendelijke retourmogelijkheden zijn immers een groot pluspunt voor een positieve klantbeleving. Combineer dit met de digitale tools die je klanten op elk moment helder en tijdig informeren over de status van hun bestelling, en je hebt een klantreis die soepel en stressvrij verloopt.
Van magazijn tot deur: transparante communicatie en stressvrije bezorging
Vanuit jouw magazijn, langs ons sorteercentrum en dan hup, richting de voordeur van je klant: wij zorgen ervoor dat ze precies weten waar hun pakket zich bevindt, stap voor stap. Geen gedoe, gewoon glasheldere info! Zodra we een bezorgmoment hebben ingepland, krijgen je klanten direct een seintje via track & trace wanneer we voor hun deur staan. Zo kunnen ze zich alvast klaar maken met een kopje koffie (of misschien een dansje) terwijl ze op de bezorger wachten. En wie weet, misschien staan ze zelfs in hun pyjama als wij aanbellen! Met onze heldere communicatie weten ze precies wat ze kunnen verwachten. Makkelijker kan het niet, toch?
Upgrade je webshop met track & trace
Wist je dat 82% van de online shoppers hun bestelling wil volgen? En 55% doet dat het liefst via de webshop waar ze hebben gekocht. Door track & trace aan te bieden in jouw webshop, bied je een complete winkelervaring die klanten waardeert en waarvoor ze zeker terugkomen. Dus of je nu een startende webshop hebt of al een grote speler bent in de e-commerce wereld, met DHL Zakelijk krijg je de tools en ondersteuning die je nodig hebt om je klanten een vlekkeloze en succesvolle klantreis te bieden.
Onbegrensde mogelijkheden voor een succesvolle klantreis met DHL Zakelijk
Gepubliceerd op 8 oktober 2024 om 10:55
Reacties 0