Picnic wordt naamgevende sponsor van Team Picnic PostNL. De online supermarkt stapt in het wielrennen, ruim een jaar nadat Jumbo juist uit het peloton vertrok.
Team Picnic PostNL is actief op het hoogste niveau van het internationale wielrennen en 1 van de 2 Nederlandse wielerploegen, naast Visma-Lease a Bike, de opvolger van Team Jumbo-Visma.
Strategie
De online supermarkt heeft een groeiend aantal klanten in Nederland, Frankrijk en Duitsland en wil met de nieuwe samenwerking zowel Franse, Duitse als Nederlandse consumenten bereiken en zijn naamsbekendheid vergroten. Juist in die eerste 2 markten probeert Picnic hard voet aan de grond te krijgen.
In Frankrijk, dat met de Tour de France over de grootste wielerwedstrijd ter wereld beschikt, is de live app nu 1,5 jaar actief. Picnic is vooral actief in Noord-Frankrijk, maar wil het aantal hubs in het land vergroten.
In Duitsland lanceerde het bedrijf in het voorjaar een maaltijdservice. Op termijn wil Picnic met de service zo'n 60 procent van de Duitse huishoudens bereiken. De websuper wil binnen 2 tot 3 jaar ook het aantal hubs in Duitsland vergroten van 75 tot 200 stuks.
Of een succesvolle Tour de France ook bijdraagt aan succes in de verkoop van een supermarkt vertelde Wim Lagae in 2022 na de uiterst succesvolle Tour van Jumbo-Visma. Dat interview is hier te lezen.
Reacties 0