Birkenstock zet omzet- en winstgroei door
Gepubliceerd op 19 december 2024 om 11:50
Schoenenmerk Birkenstock heeft in boekjaar 2024 opnieuw meer omzet geboekt dan in het jaar ervoor. De stijging is zelfs iets meer dan 20 procent.
De omzet komt uit op 1,8 miljard euro, tegenover bijna 1,5 miljard euro een jaar eerder. In boekjaar 2022 was de omzet nog 1,2 miljard euro. De omzet van het merk steeg zowel in b2b als in d2c. Voor b2b komt die voor het eerst boven de miljard uit. Amerika blijft de grootste markt voor de schoenenverkoper met een omzet van 943 miljoen euro. Europa volgt met 644,9 miljoen euro.
De nettowinst van Birkenstock komt uit op 191,6 miljoen euro. Dat is ongeveer 2,5 keer zo hoog als eind 2023 toen het merk een nettowinst van 75 miljoen noteerde.
Birkenstock komt na een moeilijke periode weer helemaal terug. Het schoenenmerk kreeg een boost door de Barbie-film van vorige zomer. Doordat 1 van de personen in de film de schoenen droeg, nam de populariteit van Birkenstock onder jongeren toe en boekte het bedrijf meer omzet.