Gisteren is het nieuwe modemerk M’Braze gepresenteerd, een merk met “100 procent respect voor mens en milieu.” M’Braze is een initiatief van ontwikkelingshulporganisatie Solidaridad. De kleding van het merk wordt niet alleen van ‘eerlijk’ katoen gemaakt, de arbeiders verrichten hun werk ook nog eens onder goede arbeids- en leefomstandigheden. De stijl van M’Braze is sportief en basic, het gezicht van M’Braze is oud-schaatster en Dancing with the Stars-winnares Barbara de Loor.
Het merk past in de groeiende trend van verantwoorde mode. Erik de Wit, marketing manager bij Solidaridad: “Het onderwerp leeft bij de consument. Verantwoorde merken winnen terrein. Kuyichi bewijst dat al enige tijd. Het huidige aanbod bestaat uit merken die wat meer ‘hip’ zijn. Daarom is het basic design van M’Braze de perfecte aanvulling op dat aanbod.” Het merk is te koop bij De Bijenkorf en Hout-Brox.
In het meinummer van RetailTrends valt een uitgebreid artikel te lezen over twee belangrijke trends in consumentengedrag: Insperience en Duurzaamheid. Klik hier voo extra informatie bij dat artikel.
Reacties 0