KPN deelt minder cadeautjes uit

Telecomconcern KPN gaat vanaf volgende maand besparen op het weggeven van mobieltjes bij een abonnement. Het bedrijf bouwt de subsidie op dergelijke gratis toestellen af. Dergelijke bijdragen zijn niet meer nodig, aldus KPN, omdat de markt inmiddels volwassen is geworden. In de beginjaren van de mobiele telefonie wilden telecombedrijven nog zo veel mogelijk de drempel voor het aanschaffen van gsm’s wegnemen.

Gemiddeld geeft KPN zo’n driehonderd euro uit aan iedere klant die een abonnement afsluit, aldus Marco Visser, directeur Mobiel Nederland bij KPN. De cadeautjes leiden volgens hem tot ongewenst gedrag. “Mensen sluiten abonnementen af die ze niet kunnen betalen. Van onze dubieuze debiteuren komt veertig procent binnen drie maanden na afsluiting van het abonnement bovendrijven.” Dat houdt in dat al vanaf de eerste rekening niet betaald wordt. “Ze nemen de gratis spullen en geven dan een valse naam of adres op. De bedragen waar dat bij ons om gaat, lopen in de acht cijfers.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!