Richting 2015 zullen de bestedingen aan woninginrichting niet of nauwelijks toenemen, ondanks de aantrekkende economie. Dat blijkt uit het rapport ‘Kleur bekennen. De wonenbranche in 2015’, de weerslag van een onderzoek, dat Retail Management Center heeft uitgevoerd in opdracht van het HBD en de Centrale Branchevereniging Wonen (CWB).
De opleving in de economie zal niet leiden tot ‘vette jaren’ zoals in de jaren negentig het geval was. De wonenbranche wordt de komende jaren meer en meer bedreigd door parallellisatie en branchevervaging. Een groeiend aantal branchevreemde spelers, denk aan bouwmarkten en discounters, slokt meer en meer omzet op van de traditionele woninginrichter. Ook zal de komende jaren het servicebewustzijn bij de consument toenemen. De behoefte aan service en dienstverlening groeit. Service biedt geen onderscheidend vermogen meer, maar wordt meer en meer een basisvoorwaarde.
Dit artikel is afkomstig uit het augustusnummer van RetailTrends, het gehele artikel kunt u bovendien lezen op RetailTrends.nl
Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl
Wonenbranche moet kleur bekennen
Gepubliceerd op 22 augustus 2006 om 00:00
Reacties 0