Decorette legt nadruk op decoratieve accessoires

Het aantal franchisenemers van Decorette, een vbs-offspring van Akzo Nobel, komt inmiddels uit op 79, binnen vijf jaar moet de teller op 125 staan. Volgens directeur Kor Rink van Decorette moet dit mogelijk zijn, omdat er voor de keten nog voldoende witte vlekken op de landkaart bestaan. Daarnaast wordt de formule in maart 2005 flink opgefrist. In maart komt er een pilot store met een duidelijke huisstijl die nog sterker dan normaal de nadruk legt op decoratieve accessoires. `We kennen vijf kerngroepen: verf, behang, zonwering, gordijnen en vloerbedekking. Aanpalende assortimenten als verlichting, kleinmeubelen en accessoires maken inmiddels ook deel uit van ons aanbod, hoewel die laatste groepen niet overal even sterk zijn vertegenwoordigd.` Winkels die voorkomen uit de Akzo-tijd of schildersbedrijven zijn sterk afhankelijk van verf, aldus Rink. Overigens is de plaatselijke invulling van assortiment ook sterk afhankelijk van de retailomgeving. Decorette heeft het decoratieve aanbod echter tot `speerpunt` van het strategisch beleid gemaakt. `Wij willen laagdrempelig zijn en betekenis hebben voor alle zes `wanden` van het huis. Ook decoratief aanbod hoort daarbij. Het aanbod is sterk seizoensgevoelig`, zo besluit Rink.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!