Hudson’s Bay opent op 17 augustus zijn eerste warenhuis in Nederland. De flagshipstore in Amsterdam gaat als eerst open, een week later gevolgd door het pand in Leiden.

De Canadese retailer opent tien warenhuizen in een tijdsbestek van zes weken. Na de opening in Amsterdam en Leiden worden elke week twee nieuwe vestigingen geopend. Breda en Rotterdam zijn op 31 augustus aan de beurt, gevolgd door Den Haag en Maastricht op 7 september en Almere en Zwolle op 14 september. Den Bosch en Tilburg zijn weer een week later als laatst aan de beurt.

Hudson’s Bay is inmiddels gestart met een loyaliteitsprogramma. Consumenten die zich aanmelden voor Club Hudson’s Bay sparen bij iedere aankoop punten voor producten, aanbiedingen, een gratis personal shoppen of een beautybehandeling. Verder worden members toegang tot exclusieve events en een speciale service beloofd.

Het loyaliteitsprogramma wordt ondersteund door een app, die onlangs voor de Nederlandse markt is gelanceerd. De app biedt een puntenoverzicht en een ‘keycard’ met barcode, waarmee gebruikers zich in de winkel kunnen identificeren.

Openingsdata Hudson’s Bay
17 augustus: Amsterdam
24 augustus: Leiden
31 augustus: Breda en Rotterdam
7 september: Den Haag en Maastricht
14 september: Almere en Zwolle
21 september: Den Bosch en Tilburg