Koeckebackers ziet toekomst in 'bakery stores'

Koeckebackers ziet toekomst in 'bakery stores'

Koeckebackers wil nog dit jaar een winkel op een hightrafficlocatie openen, waarbij de focus ligt op directe verkoop aan de consument. Het wordt een ‘satellietwinkel’ van de bestaande Koeckebar bij zijn bakkerij in Amsterdam, vertelt oprichter Joep Langen aan RetailTrends.

Koeckebackers was oorspronkelijk van plan om dit jaar meerdere bakery stores te openen om zijn zichtbaarheid te vergroten, maar is daar na gesprekken met een nieuwe investeerder op teruggekomen. Deze toekomstige aandeelhouder wil eerst focussen op het uitbreiden van de bestaande bakkerij en ‘het plukken van laaghangend fruit’. Wie de investeerder wordt, hoopt Langen aan het eind van dit kwartaal bekend te maken. “Hij heeft veel ervaring in de bakkerswereld en retail.”

Dit jaar wordt naar verwachting van Langen ook een webshop gelanceerd, zowel voor verkooppartners als consumenten. Daarnaast moet het aantal verkooppunten groeien van zo’n 180 naar 250. De koeken van Koeckebackers worden momenteel verkocht bij onder meer Marqt en AH to go. “In ons driejarenplan werken we toe naar vierhonderd locaties in Nederland.

De koeken worden gebakken door jongvolwassenen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Zij worden bij Koeckebackers in negen maanden klaargestoomd voor een nieuwe baan. “We willen het traineeship beschikbaar maken voor elk bedrijf dat daar oren naar heeft”, vertelt Langen verder.

Op RetailTrends wordt uitgebreid stilgestaan bij het concept en de ambities van Koeckebackers, dat vorige maand door VEDIS werd uitgeroepen tot New Retail Champion.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!