Huiselijker dan het Deense Ganni wordt het niet

Huiselijker dan het Deense Ganni wordt het niet

Shoppen tussen de pasteltinten en het idee hebben dat je in een woonkamer bent? Daarvoor moet je in de nieuwe winkel van het Deense modemerk Ganni in het Londense Soho zijn. De bedoeling is dat klanten in de winkel 'het Ganni-universum optimaal ervaren'. Tot voor kort was het merk in het Verenigd Koninkrijk alleen online en in exclusieve boetiekjes beschikbaar. 

De winkel in Londen van 255 vierkante meter is ingericht in samenwerking met Stamuli Architecture, waarbij geprobeerd is om de wijk waar Ganni-oprichters Ditte en Nicolaj Reffstrup hebben gewoond na te bootsen. "Het is belangrijk voor ons dat het zowel een ruimte is die uitnodigt en inclusief is, waar mensen willen langskomen om te ontspannen", vertelt Ditte Reffstrup aan Dezeen.

Shoppen tussen de pasteltinten en het idee hebben dat je in een woonkamer bent? Daarvoor moet je in de nieuwe winkel van het Deense modemerk Ganni in het Londense Soho zijn. De bedoeling is dat klanten in de winkel 'het Ganni-universum optimaal ervaren'. Tot voor kort was het merk in het Verenigd Koninkrijk alleen online en in exclusieve boetiekjes beschikbaar. 

De winkel in Londen van 255 vierkante meter is ingericht in samenwerking met Stamuli Architecture, waarbij geprobeerd is om de wijk waar Ganni-oprichters Ditte en Nicolaj Reffstrup hebben gewoond na te bootsen. "Het is belangrijk voor ons dat het zowel een ruimte is die uitnodigt en inclusief is, waar mensen willen langskomen om te ontspannen", vertelt Ditte Reffstrup aan Dezeen.

De manier waarop de winkel is vormgegeven verwijst naar de wijze waarop Denen hun woning inrichten, vol met kleur, verschillende materialen en texturen. In de winkel vind je die veelvuldigheid aan kleur terug in de kauwgomroze, lichtblauwe en gele (tussen)muren en de rode tegels op de grond. 

Accessoires zoals tassen en schoenen worden gepresenteerd op kleine voetstukken die gemaakt zijn van gerecycled plastic afval. Het is een knipoog naar het Take Back-programma van Ganni, waarbij klanten kleding en schoenen die ze niet meer dragen kunnen inleveren. Ganni stuurt de kleding naar een bedrijf dat de producten recycled en weer hergebruikt voor de mode-industrie. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!