Kerstpakket Jumbo stelt teleur

Het kerstpakket van Jumbo is bij een groot deel van het personeel niet in goede aarde gevallen. 'Frits van Eerd met al zijn miljoenen denkt wat te veel aan zijn centjes en vergeet zijn werknemers', reageert een medewerker tegenover de Geassocieerde Pers Diensten (GPD).

Parttimers in de eigen filialen van Jumbo krijgen een waardebon van vijftien euro; vaste medewerkers krijgen het dubbele. De werknemers van Jumbo-franchisers ontvangen een pakket dat door de ondernemer zelf is vastgesteld.
'Zelfs de teamleiders vinden het eigenlijk niks', zegt een medewerker van de afdeling expeditie in het distributiecentrum in Veghel. Commercieel directeur Colette Cloosterman-Van Eerd reageert verrast op de kritiek. 'Voorheen gaven we altijd een kerstpakket, maar het personeel wilde liever een bon, zodat ze zelf kunnen kiezen.'

Reacties 4


Pascal Lindeijer 20 dec, 23:46

Het is inderdaad te triest voor woorden. Ik heb het afgelopen jaar constant bijgesprongen voor zieke collega’s, gewerkt met een personeelstekort en zonder afdelingschef, een reorganisatie doorstaan en na opnieuw solliciteren toch mijn functie kunnen behouden als teamleider en dat allemaal naast nog een jaar Corona. En dan wordt je harde inzet zo beloond. Wat een manier om te zeggen dat je eigenlijk helemaal geen reet geeft om je personeel


Ankie Ankorven 20 dec, 23:59

In dit artikel uit 2006 wordt gesproken over een cadeaubon van 15 euro voor de parttimers. Ook in 2021 hebben wij een cadeaubon van 15 euro gekregen. Deze bon kan alleen bij de Jumbo uitgegeven wordt. Ik koop daar met alle prijsstijgingen in 2021 minder voor dan in 2006.
Jammer verder dat er anno 2021 ook nog steeds onderscheid wordt gemaakt tussen parttimers en fulltimers.


J.A. Hof 24 dec, 16:24

Inderdaad hufterig, juist in dit jaar: omzet is megagroot, WKR is uitgebreid door de overheid, bedrijf bestaat 100 jaar, Max is wereldkampioen! En dan 15 euro die je in je eigen winkel mag besteden……nou nou de Van Eerdjes zijn net Scrooge:-(


T Kaas 5 jan, 22:39

Zo, zag het bij mn vriendin. Echt diep triest, als je je personeel waardeert moet je jezelf schamen. Vooral in het jubileumjaar waar vooral de bobo’s binnen het bedrijf de successen vieren. Een organisatie wijziging doorgevoerd heeft waar juist de minst betaalde last van hadden. Ik ga toch maar eens even mijn boodschappen elders kopen.
Dit alles verdiend zeker geen schoonheidsprijs.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!