Cateraars maken vaker gebruik van convenience
Gepubliceerd op
6 januari 2005 om
00:00
Binnen de contractcateringsector neemt de vraag naar sterke merken toe. Consumenten zijn bereid meer te betalen voor restaurantproducten van merken van naam. De consument speelt eveneens een belangrijke rol bij convenience goods. De discussie of convenience vers of koel vers is, wordt geheel overgelaten aan de wil van de consument. Convenience goederen kunnen voor cateraars ook financiele voordelen opleveren. Zo kreeg Sodexho het afgelopen jaar te maken met een daling van de factuurwaarde van 7%. Het gebruik van convenience leverde een bestedingstoename van 45 cent per klant op. Wel wijst Sodexho er op dat de juiste mix van eigen en convenience producten iets is waar veel cateraars nog mee worstelen.Convenience goederen volgen de omgekeerde trend van retail. Daar is juist een grote vraag naar goedkope merken en naar private labels. In de cateringbranche zijn kwaliteit en de oplossing voor de consument echter de belangrijke gespreksonderwerpen. De meeste cateraars noemen soepen als goed voorbeeld van convenience goederen. Cateraars bieden diverse soorten soep aan, maar de consument is bereid veel meer te betalen voor soep van Unox.
Reacties 0