Bacardi Nederland houdt Breezer op de Nederlandse markt. Vorige week besloot Bacardi Duitsland om te stoppen met het premixdrankje. Volgens algemeen directeur Mark de Witte van Bacardi Nederland is de premixmarkt bij onze oosterburen erg klein. De verklaring dat de accijnsverhoging voor deze dranken in Duitsland de categorie de genadeklap heeft gegeven is volgens hem niet correct. “De premixmarkt in Duitsland heeft er misschien iets onder geleden, maar deze is in vergelijking met andere landen altijd al vrij klein gebleven”, aldus de Witte.

Ondanks dat deze markt in ons land de laatste jaren aanzienlijk in omvang is gedaald, houdt Bacardi Nederland Breezer op de markt. “Het is nog steeds een behoorlijke markt, waarbij we met Breezer marktleider zijn. Het marktaandeel van ons merk blijft stabiel.”

De Witte wijt de afnemende populariteit aan de sterke opkomst van het segment. “Wat zo sterk stijgt, daalt op een gegeven moment ook sterk.” Volgens hem ‘wisselen’ jongeren tussen 18 en 24 snel. Wat nu populair is, is morgen alweer uit. “Premixen ondervinden momenteel veel concurrentie van rosé, sparkling wines en cocktails”, aldus de Witte.