Streekproducten als merk in supermarkt

Supermarkten kunnen vanaf januari 2008 een nieuwe lijn streekproducten gaan voeren. Het merk StreekSelecties begint met Brabantse streekproducten; andere regio’s volgen later.

Directeur Rogier Arntz van StreekSelecties BV vindt tal van Brabantse producten geschikt voor het predikaat StreekSelecties. “In de eerste fase zal het bedrijf een assortiment van basisproducten, zoals brood/banket, kaas/zuivel en vlees/vleeswaren, voeren.” Definitieve selectie van producten en producenten vindt de komende maanden plaats. Het merk StreekSelecties komt volgens Arntz tegemoet aan de groeiende behoefte van consumenten en supermarktketens aan hoogwaardige luxe producten uit de eigen regio.

Volgens het onderzoek Brabantse Heerlijckheden (een positioning paper voor Brabantse streekproducten) hebben streekproducten een omzetpotentieel van 1 tot 1,5 miljard euro. Momenteel wordt daarvan slechts 120 tot 180 miljoen euro verzilverd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!