Reclame alcohol te leuk

Alcoholreclames zijn te aantrekkelijk voor jongeren. Dat concludeert de Stichting Alcoholpreventie (STAP) in het rapport over de trends van alcoholreclame- en marketing in 2006.

Het afgelopen jaar werden alcoholreclames veel gecombineerd met humor en lifestyle. Van de campagnes maakte 36 procent gebruik van humor om het product aantrekkelijker te maken. Onderzoek toont aan dat humor vooral wordt gewaardeerd door jongeren, stelt STAP.

Voorts stelt de stichting dat de alcoholindustrie zich steeds meer als een entertainmentindustrie profileert. In de Reclamecode voor Alcoholhoudende Drank zijn geen beperkingen over humor. De code is in het leven geroepen om jongeren te beschermen tegen de impact van alcoholreclame.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!